piątek, 5 marca 2010

Smutna informacja dla członków SAI

Witam!

Kiedy byłem rano na uczelni i sprawdzałem skrzynkę mailową zauważyłem wiadomość od Oracle w sprawie SAI - Sun Academic Initiative. Czemu o tym pisze? Ponieważ złe czasy nadeszły... Ale do rzeczy.

W mailu napisano, że:
  • Od 27 stycznia 2010r. zamknięto rejestracje do SAI
  • Projekt SAI ma w najbliższej przyszłości zostać włączony do Oracle Academy (po wejściu na stronę ściągnąłem sobie PDF'a, który sądziłem, że powie mi coś więcej o tym programie lecz srodze się rozczarowałem. Dokument, który waży 7,4MB to tak naprawdę dwustronicowa broszura...)
  • Osoby, które przed 27 stycznia zarejestrowały się do programu SAI będą mogły jeszcze zakupić vouchery na egzaminy certyfikacyjne w cenie $40 do 31 marca br. Po tym dniu vouchery będą dawać jedynie 40% zniżki
  • Platforma e-learningowa SAI Learning Connection SkillPort będzie otwarta do 31 grudnia 2010r.
Dodatkowo na stronie Oracle można przeczytać, że członkami Oracle Academy będą mogli być jedynie studenci uczelni, które są partnerami firmy Oracle. Politechnika Gdańska była w stanie podjąć taką współpracę, ale z tego co wiem to wielu uczelni wyższych nie jest w stanie tego zrobić ze względu na finanse - co ze studentami tychże uczelni? Nie podoba mi się to posunięcie...

Chciałem pominąć ten fakt, ale nie potrafię - według mnie strona oracle.com po połączeniu Sun'a z Oraclem to jeden wielki kocioł, w którym nie wiadomo co jest i jak coś z niego wydobyć. Próbowałem znaleźć kilka dodatkowych informacji na temat certyfikacji, ale w większości docierałem do niewłaściwych informacji, lub linki na stronach były niewłaściwe lub przenosiły na strony, które już od jakiegoś czasu nie istnieją - żenada...

Ale żeby nie pisać jedynie pesymistycznych rzeczy w ten śnieżny, piątkowy wieczór mam przyjemność powiedzieć, że mój blog - Akademia Javy - przekroczyła skromny próg popularności w postaci 1000 odsłony strony! Może to nie wiele, ale patrząc na fakt, że jest to dopiero początek mojej kariery blogowicza, a treści przeze mnie publikowane nie prezentują jeszcze takiego poziomu, jakiego bym po nich i po sobie samym oczekiwał, to uważam to za ogromny sukces :) Chciałem z tego miejsca podziękować Mateuszowi Mrozewskiemu, dzięki któremu cały pomysł został zrealizowany i dzięki któremu wiele się nauczyłem (i nie wątpliwie jeszcze wiele się nauczę). Dzięki! Mam nadzieję, że kolejne moje posty będą reprezentować treści na coraz wyższym poziomie oraz będą coraz bardziej użyteczne dla Was - Czytelników :)

Pozdrawiam i do następnego razu!

13 komentarzy:

  1. Przyznam że ORACLE robi trochę zamieszania z tymi stronami teraz... Potrzebodałem informacji o szkoleniu DTJ-2601 ostatnio - tydzień temu jeszcze istniała strona Sun o tym, teraz już nie, i nie mam jak osobom XYZ pokazać ile to było warte swego czasu - a organizuję darmowy odpowiednik obecnie. Szkoda, przecież to normalne szkolenie i certyfikat ze ścieżki Suna dawniej był Cóż poradzić... Na szczęścię jeszcze się załapię na ostatnie chwile SAI.

    Pzdr

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja osobiście nie mogłem znaleźć informacji jak długo są ważne vouchery, a także cen egzaminów na certyfikaty technologii Sunowskich. Dawniej np. SCJP kosztowało 300$ (tak mi się wydaje, mogę się mylić), a teraz?

    OdpowiedzUsuń
  3. Vouchery niby z założenia są ważne pół roku, ale jak ja swojego kupiłem to się okazało, że mój jest trochę dłużej ważny (chyba 10 miesięcy). Dobrze, że zrobiłem to wcześniej, bo teraz mają skoczyć ceny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A wiesz może ile kosztuje certyfikat bez voucherów na dzień dzisiejszy i gdzie można sprawdzić ile taki voucher z SAI może być ważny? Planuje podejść do egzaminów, ale jeśli voucher będzie ważny mniej niż pół roku to będzie ciężko. Z góry wielkie dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  5. To znaczy, że w samym SAI nie można dokonywać samodzielnie rejestracji, natomiast uczelnie jak najbardziej mogą rejestrować studentów oraz te, które jeszcze się nie zarejestrowały mogą przystąpić do programu.

    A co masz na myśli mówiąc, że nie masz karty?

    OdpowiedzUsuń
  6. No ja też myślę o kupnie dwóch voucherów na zapas, bo obecnie mnie uczelnia zabija. Tylko wciąż nie mogę znaleźć żadnej informacji ile ten voucher jest ważny :/

    OdpowiedzUsuń
  7. Dokopałem się wreszcie do strony certyfikowania Oracle + Sun: http://education.oracle.com/pls/web_prod-plq-dad/db_pages.getpage?page_id=406 . Nie ma to jak dobry wujek Google ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Daj znać jak będziesz wiedział coś nowego proszę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. @Paweł: Podejrzewam że honorują tradycyjne "3 dni robocze na odpowiedź" - również pisałe - z potwierdzeniem mojego bycia studentem i czekam na voucher. Poinformuję was gdy mi odpowiedzą bo że zainteresowanie "procedurą" jest spore ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja niestety również bez odpowiedzi - "uspokoiło" mnie, że Tobie też jeszcze nie odpisali... Obawiam się, że po prostu mają gigantyczny ruch wokół tych voucherów w związku z końcem "super tanich cen"... Zgodnie z obietnicą dam znać gdy odpiszą - prosiłbym o to samo z twojej strony (mogą być komentarze tutaj np, lub mail) :-) Pzdr

    OdpowiedzUsuń
  11. @Paweł a jest jakieś ograniczenie co do ilości zakupionych voucherów?

    OdpowiedzUsuń
  12. @Paweł dzięki za info! Napisałem do nich wczoraj maila i dzisiaj dostałem odpowiedź. Okazało się, że nie ma ograniczenia co do ilości zakupionych voucherów, ale za każdy należy płacić osobno - nie ma możliwości zrobienia jednego zbiorczego przelewu (a to podraża nieznacznie koszty).

    OdpowiedzUsuń
  13. Miałem szczęście i zdążyłem zrobić SCJP i SCWCD z SAI na czas.

    OdpowiedzUsuń