czwartek, 1 kwietnia 2010

Dzieje się ostatnio, oj dzieje

Święta się zbliżają, a człowiek zamiast odpoczywać ma ręce pełne roboty - i gdzie tu sprawiedliwość? :) Całe szczęście, że oprócz przygotowań świątecznych (sprzątanie, zakupy etc.) jest jeszcze wiele do roboty w świecie Javowym :) Ale po kolei:

1. Konferencja 4Developers 2010 już za nami, ale wspomnienia pozostają wciąż żywe. Dwa dni temu uczestnicy konferencji dostali mail od organizatorów z podziękowaniami za udział w konferencji. Podano informacje (poprawne :)) jak uzyskać obiecaną licencję na Flex Builder 4 (na którą mimo że zamówiłem od razu mogę sobie jeszcze sporo poczekać, gdyż każde zgłoszenie musi być indywidualnie rozpatrzone...), co mnie bardzo ucieszyło, bo po kilku prezentacjach Flex'a zaczynam zastanawiać się nad jego wykorzystaniem w jednym z projektów. Do tego poinformowano, że już niedługo pojawią się materiały z prezentacji i tak też się stało. Dostępne są one na stronie konferencji. Niestety poinformowano również, że materiały video będą dostępne dopiero w przyszłym roku, przed kolejną edycją :( A szkoda, bo nie udało mi się być na wszystkich interesujących mnie prelekcje i liczyłem na to, że uda mi się chociaż je obejrzeć, a tu nici z planu... Co mnie za to ogromnie ucieszyło, to wpis na moim blogu pojawił się na stronie konferencji, na której organizatorzy podsumowują imprezę. Owe podsumowanie dostępne jest tutaj.

2. Świat dzienny ujrzała nowa inicjatywa PJUG (Polish Java User Group) - Podcast, w którym skrótowo przedstawiane są informacje o konferencjach, ciekawych artykułach informatycznych oraz interesujących wpisach na Blogsferze. Pomysł jest bardzo ciekawy i mam nadzieję, że będzie kontynuowany, bo takie krótkie streszczenie przydaje się, gdy codziennie jesteśmy zalewani nowymi informacjami i nie starcza nam sił oraz czasu na przejrzenie wszystkiego w skutek czego wiele rzeczy może nam zwyczajnie umknąć. Nie podoba mi się za to pomysł na rozciągnięcie audycji do 20-30 minut. Ta krótka forma jest właśnie tym, co mnie urzekło w tym podcaście. Dziwi mnie również fakt, że strona projektu - http://podcast.java.pl/ - raz działa, a raz dostaje komunikat, że podana strona nie istnieje (typowe 404). Oby niedługo się to zmieniło :)

3. Kiedy niecałe 3 miesiące temu snułem plany na 2010 rok nie podejrzewałem, że zmienią się one w sposób, w jaki miało to miejsce ostatnio. Zamiast zwyczajnie zaznaczać kolejne pozycje jako wykonane (lub je wykreślać jeśli okazały się niemożliwe), to po informacji o końcu programu SAI wpisałem sobie dodatkowy cel(e) - zdać certyfikaty Sun'a jeszcze w tym roku (najlepiej w wakacje, bo potem będzie pisanie magisterki etc.). Zamówiłem kilka voucherów, ale kiedy je dostanę nie mam pojęcia (ale w końcu dostanę), gdyż dostałem informację, że SAI zostało zalane zamówieniami i rozpatrują je w kolejności zamawiania. Ale sądzę, że do czerwca się wyrobią, a to najważniejsze :)

4. Ukazał się nowy numer darmowego czasopisma poświęconego Javie i okolicom - JavaExpress. W nowym - siódmym już - odcinku szczególnie urzekły mnie dwa artykuły: "Pierwsze kroki w Scali" autorstwa Łukasz Kuczery oraz "Transakcje w systemach Java Enterprise: Wprowadzenie" Jarosława Błąd z firmy e-Point. Byłem na prezentacji Łukasz na temat Scali w ramach Trójmiejskiego JUG'a (o którym można było się dowiedzieć tutaj) i tak jak słysząc, tak i czytając o Scali dochodzę do wniosku, że chcę więcej. To mnie osobiście trochę przeraża, gdyż na dzień dzisiejszy jednocześnie uczę się programować w kilku językach (dwie różne wersje assemblera - na architekturze Harvardzką i von Neumanna, C/C++, Java, dialekt LISP'u - AutoLISP itd.). Jak mówił Mateusz jest to jak najbardziej dobre, gdyż poszerza nasze horyzonty i udoskonala warsztat, ale czuję się trochę przytłoczony (ale to zapewne chwilowe :)). Artykuł Łukasz uświadomił mi jeszcze jedną bardzo ważną rzecz - command z Windowsa nie nadaje się do uruchamiana interpreterów i muszę poszukać lepszego narzędzia. Zacząłem ostatnio przygodę z Linux'em (wybór padł na Fedorę 12), ale większość czasu spędzam (i mam zamiar spędzać) pracując na Windowsie, więc trzeba zacząć się rozglądać. Może macie moi drodzy Czytelnicy jakieś wskazówki/podpowiedzi? Wracając do tematu drugi artykuł wspomniany przeze mnie o systemach transakcyjnych pokazuje ponownie, że firma e-Point to reprezentant bardzo wysokiego, profesjonalnego poziomu. Artykuł jest rewelacyjnie napisany, język jest na tyle prosty, że może go czytać każdy bez względu (prawie) na swoje doświadczenie w temacie i jest bardzo konsekwentnie i dokładnie ułożony. Żałuje jedynie, że na następną odsłonę serii przyjdzie mi czekać 3 miesiące, ale proszę mi uwierzyć - naprawdę warto!

Trochę się rozpisałem, ale jak mówiłem, trochę się dzieje. Oczywiście to nie wszystko, bo szykuje się do kolejnych wpisów (po rozmowach na 4Developers doszedłem do wniosku, że ponownie skieruje tematykę wpisów na Eclipse'a) ale nie wszystko naraz :) Tymczasem czekam na Wasze komentarze i do zobaczenia następnym razem!

1 komentarz: