poniedziałek, 26 kwietnia 2010

Podcast Java.pl #2 i nadchodzące eventy

Witam!

Nie pisałem na blogu już 2 tygodnie, a jest to duże zaniechanie z mojej strony - gomenesai! :) Tak jak ostatnio dużo się dzieje, niestety nie tak informatycznie jakbym chciał. Ale z żeby nie przynudzać o tym co ostatnio i niedługo:

1) Wyszedł 2 odcinek podcastu Java.pl! Od tegoż odcinka twórcy postanowili podzielić podcast na dwie części: newscast - mówiący o nowościach w Blogsferze i wydarzeniach społecznościowych około Javowywch (JUG'i, konferencje, warsztaty etc.) oraz techcast - dłuższa odsłona podcastu mająca na celu przybliżenie wybrane tematy technologiczne. Bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie reakcja redaktorów na feedback słuchaczy - wszystkie niuanse zostały bardzo dobrze rozwiązane (jak np. niedziałający poprawnie RSS, czy dziwnie zmienny poziom głośności). Całość jest zwięzła i bardzo dobrze poprowadzona. Osobiście mam zamiar być stałym słuchaczem, gdyż jak się ponownie okazało w trakcie słuchania drugiego odcinka w codziennym biegu i zamieszaniu wiele ciekawych informacji zwyczajnie mi umyka, a tak mam powtórną okazję na zapoznanie się z nimi.

2) Zbliżające się konferencje. W zeszłym tygodniu ruszyły zapisy na ciekawą konferencję akademicką - inforShare 2010 - mająca miejsce 13-14 maja. Nie jest to może wydarzenie najwyższych lotów, ale skoro jest tak blisko warto wybrać się na kilka wykładów. W tym roku nowością jest rozłożenie konferencji na dwa dni oraz podział prelekcji na dwie ścieżki - miękką i twardą. Bardzo duże nadzieje wiąże z wykładem Sławomira Sobótki (który nawiasem mówiąc kandyduje do miana najlepszego polskiego prelegenta), który podobnie jak na konferencji 4Developers będzie opowiadać o Software Craftsmanship. Aż nie mogę się doczekać! Konferencja jest całkowicie darmowa także gorąco zachęcam do rejestracji!
Zbliża się cykl konferencji firmy Microsoft - IT Academic Day. Niestety wciąż nie ma informacji o Gdańskiej odsłonie, ale mam nadzieję, że lada chwila się pojawi. Informacji należy szukać na serwisie CodeGuru.pl
Wiadomo już na 100%, że nie uda mi się pojechać na GeeCON (:(), a Javarsovia (która ma miejsce 26 czerwca w Warszawie) jest wciąż pod znakiem zapytania. Mam nadzieję, że się uda, bo w obecnym stanie trochę mało Javowo kończy się ten semestr...

[Off-Topic]
Na blogu pojawiła się zakładka SoundCloud. Dla osób lubiących słuchać muzyki z Internetu i dzielić się wrażeniami super sprawa. Szczególnie gorąco polecam osobom lubiącym muzykę Drum'n'Bass :)
[/Off-Topic]

Na dzisiaj to tyle. Zachęcam gorąco do komentowania i do zobaczenia następnym razem!

2 komentarze:

  1. Łukasz, infoShare nie jest konferencją stricte akademicką ;) Fakt, odbywa się na uczelni, ale jeżeli spojrzysz na program to widać, że tematyka jest dość mocno osadzona w tematach poza akademickich.

    OdpowiedzUsuń
  2. Określenie akademicka zastosowałem dlatego, że przynajmniej na poprzedniej edycji większość uczestników była studentami i wraz ze znajomymi odczuliśmy właśnie taką atmosferę studencką. Oczywiście każdy odbiera to inaczej i z tym kłócić się nie będę.

    OdpowiedzUsuń